środa, 21 sierpnia 2013

Jak zamówić kalendarz książkowy?







Kalendarze książkowe od lat cieszą się powodzeniem jako praktyczny upominek, ale również materiał biurowy. Mimo dostępności elektronicznych wersji papierowa ciszy się nie malejącą popularnością, z powodu swojej niezawodności. Nie potrzebują prądu, nie wykasowują się, trwale przechowują informacje. 

Co roku firmy przypominają sobie o kalendarzach na miesiąc a czasem tydzień przed końcem roku. Wielka szkoda, zamawiając je wcześniej możemy dostać dużo lepsze ceny i mamy czas na staranne zaprojektowanie. Zamawiając w grudniu narażamy się na ograniczony wybór, albo długie terminy realizacji. 

O czy warto wiedzieć zamawiając kalendarz książkowy? 
Po pierwsze czy chcemy go zaprojektować w oparciu o gotowe rozwiązania czy chcemy mieć zupełnie autorski projekt? 

Jeśli chcemy mieć zupełnie autorski projekt – wtedy potrzebujemy grafika, który zaprojektuje kalendarz od początku do końca i studio DTP, które przygotuje pliki do druku. Drukujemy kalendarz od początku do końca. Koszt takiego kalendarza nie jest mały i nawet duże firmy przy masowej produkcji niechętnie decydują się na takie rozwiązanie. 

Można też korzystać z gotowych rozwiązań i dostosować je do naszych potrzeb. 
Poniżej 100 sztuk najbardziej opłaca się wybranie gotowego egzemplarza i oznakowanie poprzez nadruk, lub wytłoczeniu loga. 

Jeśli potrzebujemy więcej niż 99 sztuk możemy już produkować kalendarze na zamówienie w oparciu o gotowe kalendaria. 
To bardzo dobre rozwiązanie ponieważ możemy dużo zaoszczędzić na kalendarium a jednoczenie mieć  kalendarz, na którego wygląd mamy ogromny wpływ. 
Od czego zacząć?
1. Wybieramy wielkość. Najbardziej popularne formaty to: A4 205 X 261 mm A5 144 X 204mm,  A6 87 X 150 mm,  B5 165 x 221 mm B6 110x164mm.  Warto wiedzieć, że formaty często różnią się od siebie więc może nastąpić różnica w wymiarze na +/- kilka milimetrów a okładka zawsze jest kilka milimetrów większa od wkładu.  

2. Możemy wybrać układ kalendarza – najbardziej popularne to tygodniowe i dzienne. 

3. Kalendarze drukowane są na białym i beżowym (chamois) papierze, nadruk najczęściej szarobrązowy lub szaroniebieski.  
4. Do kalendarium możemy dołączyć wklejki - strony z naszymi kreacja wszyte jako integralny element kalendarza z nadrukiem jedno i dwustronnym. 
5. Kalendarz może mieć wycięte registry – to znaczy tak przycięte strony by łatwiej znajdywać miesiące oraz zaokrąglone rogi. 
6. Możemy zamówić tasiemkę z naszym logo do ułatwienia oddzielania stron lub gumkę okładkę zamykającą kalendarz. 

7. Przejdźmy do okładki, do wyboru mamy okładkę z naszą kreacją zabezpieczoną folią oraz paletę skór, skór ekologicznych i tkanin.  
8. Nanieść logo poprzez nadruk lub tłoczenie w zależności od materiału, ewentualnie personalizować 
9. Zdecydować o pakowaniu indywidualnym. Jeśli planujemy wysłać pudełka do klientów warto je zapakować już w drukarni.
Zainteresowanych ofertą na kalendarze firmowe bardzo proszę o kontakt na aders i.s.kozlowska@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz